سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان در میان مردم، مانند ماه شب چهارده در آسمان اند که بر دیگر ستارگان پرتو می افکند [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :39
بازدید دیروز :8
کل بازدید :49133
تعداد کل یاداشته ها : 154
103/2/30
10:12 ص

عوارض رسوب کلیسم اضافی در مغز


 

  • عوارض رسوب کلیسم اضافی در مغز

    رسوب کلیسم اضافی درمغز میتواند منجر به بیماری پارکینسون شود که واقعا باید به این نکته توجه نمود تا درگیر این بیماری نشوید. طبق یافته محققان، میزان بیش از حد کلسیم در مغز منجر به تشکیل توده های سمی می شود که علامت بیماری پارکینسون هستند.

    محققان دانشگاه کمبریج بریتانیا دریافته اند کلسیم میتواند تعامل بین ساختارهای غشایی کوچک درون پایانه های مغزی را فراهم سازد که برای سیگنال دهی نورونی در مغز و آلفا سینوکلین، پروتئین مرتبط با بیماری پارکینسون، مهم هستند.وجود میزان بیش از حد کلسیم یا آلفا سینوکلین ممکن است آغازگر واکنش زنجیره ای باشد که به مرگ سلول های مغز منتهی می شود.

    این یافته ها نشانه گامی دیگر به سوی فهم نحوه و چرایی ابتلا افراد به بیماری پارکینسون است.بیماری پارکینسون یکی از بیماری های مغزی است و زمانی روی میدهد که پروتئین ها به شیوه ای اشتباه چندین برابر شده و به یک دیگر می چسبند ودر نهایت ساختاری موسوم به « فیبریل آمیلوئید» تشکیل می شود.

    این رسوبات آمیلوئیدی حاصل از آلفا سینوکلین تجمع یافته نشانه بیماری پارکینسون هستند. هنوز مشخص نیست که چگونه آلفا سینوکلین در سلول عمل می کند.گبریل کامینسکی شیرل، سرپرست تیم تحقیق، دراین باره می‌گوید: «آلفا سینوکلین یک پروتئین بسیار کوچک با ساختار بسیار کوچک است و باید با سایر پروتئین ها یا ساختارها تعامل یابد تا عملیاتی شود و بدین ترتیب مطالعه آن دشوار خواهد بود.»

    در حال حاضر با کمک تکنیک های میکروسکوپی با رزولوشن فوق بالا امکان مشاهده رفتار آلفا سینوکلین وجوددارد.به گفته محققان، یک تعادل عالی بین کلسیم و آلفا سینوکلین در سلول ها وجوددارد و زمانی که مقدار بیش از حد زیاد از هر یک وجود داشته باشد، تعادل بهم خورده و تهاجم آغاز میشود و منجر به بیماری پارکینسون می شود.

    تشخیص نقش آلفا سینوکلین در فرایندهای پاتولوژیکی یا فیزیولوژیکی ممکن است به توسعه درمان های جدید بیماری پارکینسون کمک کند.


  
  

 


 

  • [unable to retrieve full-text content]

  
  

آلوئه ورا از پرورش تا استفاده های فراوان


 

  • آلوئه ورا از پرورش تا استفاده های فراوان

    به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ گیاهان می‌توانند استفاده‌های مفید فراوانی داشته باشند و بی‌تردید، آلوئه‌ورا یکی از این گیاهان است. چه آلوئه‌ورا را در منزل خود پرورش دهید، و چه آن را تر و تازه از گلخانه‌های قابل اعتماد خریداری کنید، فواید آن بسیار فراتر از هزینه آن است. افراد مختلف در سراسر جهان از آلوئه‌ورا برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده کرده‌اند. مطالعاتی که اخیراً به انجام رسیده، نشان داده‌ که اینها تنها فواید این گیاه جادویی نیستند.

    در این مقاله، به استفاده‌های فراوان آلوئه‌ورا و نحوه پرورش آن چه در بیرون از خانه، و چه پشت پنجره نگاهی خواهیم انداخت.

    • پرورش آلوئه ورا

    آلوئه ورا در شرایط آب و هوایی گرم و خشک رشد می‌کند. این گیاه را می‌توان به آسانی در خانه و با استفاده از یک سیستم نوردهی قوی که بتواند فضای اطراف گیاه را تا دمای بخصوصی گرم کند، پرورش داد.

    آلوئه‌ورا یک گیاه آبدار و پرطراوت است، و از دانه یا کلون یک گیاه بالغ می‌تواند تا حداکثر پتانسیل خود رشد کند. آلوئه‌ورا با ریشه‌های کوتاه یک برگ سنگین رشد می‌کند. بنابراین، عوض کردن اندازه گلدان به هنگام رشد گیاه بسیار ضروری است. قلمه‌های برگ به دلیل ماهیت پیچیده این گیاه رشد نمی‌کنند. این گیاه به حداقل هشت ساعت و حداکثر ده ساعت نور در روز نیاز دارد. اگرچه در شرایط سردتر نیز می‌تواند رشد کند، اما قرارگیری طولانی مدت در معرض سرما، گیاه را در حالت خوابیده قرار داده و کاهش دمای پایینتر از 4 درجه سلسیوس به گیاه آسیب می‌رساند.

    توصیه می‌شود در صورتی که آب و هوای محل زندگی شما نور کافی مورد نیاز گیاه را فراهم نمی‌کند، برای شبیه‌سازی نور آفتاب، از یک سیستم نوردهی استفاده کنید. در صورتی که احساس کردید برگها قهوه‌ای شده‌اند، با احتیاط گیاه را از معرض نور خارج کرده و یا از سایه روشن استفاده کنید؛ چراکه قهوه‌ای شدن می‌تواند نشانه سوختن باشد.

    آلوئه‌ورا باید به تناسب اندازه خود، آب کافی دریافت کند. خاک گلدان باید از توان آبکشی خوب برخوردار بوده و ترکیبی از شن و ماسه باشد. اگر آب در گلدان جمع شود، می‌تواند باعث پوسیدگی گیاه شود. آب دادن به گیاه تا زمانیکه خاک حدودا سه اینچ نباشد، توصیه نمی‌شود. برای زهکشی هر چه بهتر، زیر گلدان یک سوراخ ایجاد کنید.

    اگرچه کود دادن به گیاه تنها یکبار در سال توصیه می‌شود، مقداری به آن کود بدهید تا مواد مغذی لازم برای رشد گیاه در آب و هوای نه چندان نرمال محل سکونت شما جبران شود. بیشترین میزان جذب کود توسط گیاه، در ابتدای فصل رشد یا اواخر بهار است.

    چگونه از آلوئه‌ورا استفاده کنیم؟

    • درمان بیماری‌های جزئی پوست :  آلو‌ئه‌ورا یک تسکین دهنده درد بسیار موثر برای درد ناشی از سوختگی، سرمازدگی، و زخم های سرد است و با تسکین فوری درد و خارش همراه است. ژل آلوئه‌ورا که در برگ گیاه وجود دارد، درمان سریعتر بیماری را از طریق سرکوب ناشی از اشعه ماورا بنفش به همراه دارد.
    • تقویت سیستم ایمنی : آنزیم‌های موجود در گیاه به بدن کمک می‌کند تا پروتئین‌ها را برای تبدیل به امینواسیدها، که بعدا توسط آنزیم‌های طبیعی برای تامین سوخت تمام سلولها مورد استفاده قرار می‌گیرند، تجزیه می‌کند.
    • بیماری‌های داخلی روده – یبوست : خواص آنتراکوئینی موجود در آلوئه‌ورا، از طریق افزایش آب روده، ملین طبیعی می‌سازد.
    • تامین آنتی اکسیدان بدن : ترکیب ویتامین‌ها و مینرال‌های متعدد مانند ویتامین‌های A,C,E و B12 همراه با روی، یک مجموعه طبیعی از آنتی اکسیدانها را خلق می‌کند.
    • درمان طبیعی دیابت : مطالعات متعدد نشان داده است که خواص موجود در آلوئه‌ورا می‌تواند هیپرگلیسمی مزمن را درمان کرده و پروفایل لیپیدی مزمن را که غالبا در افراد دیابتی یافت می‌شود، بهبود ببخشد. این مواد شیمیایی داخلی اصلی‌ترین فاکتورهای خطرآفرین ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در آینده هستند.

    در عین حال که تمام این عوامل باعث شده‌اند تا بازار فروش آلو‌ئه‌ورا بسیار پر رونق باشد، در استفاده مکرر توسط افراد مختلف، استفاده‌های بیشتری برای این گیاه منظور شده است. مطالعات متعدد تاثیر این گیاه در افزایش بهداشت دهان از طریق کاهش پلاک‌ها و رفع بوی بد دهان را به اثبات رسانده است. آلوئه‌ورا دارای فواید متعدد دیگریست که از این میان می‌توان به درمان طبیعی افسردگی، کاهش‌دهنده طبیعی درد، درمان طبیعی آکنه،  بردارنده طبیعی مواد آرایشی، و مرطوب کننده طبیعی و … اشاره کرد.

    آلوئه‌ورا را کجا می‌توان یافت؟

    آلوئه‌ورا را می‌توان در بعضی سوپرمارکت ها یا داروخانه ها بصورت آب، عصاره، و ژل یافت. همیشه با دقت برچسب‌ها را مطالعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که 100 درصد خالص بوده و هیچ ماده دیگری به محصول اضافه نشده باشد.

    از استفاده از آلوئه‌ورا در دوزهای بالا خودداری کنید؛ چراکه می‌تواند باعث ناراحتی‌های معده، هماچوری (خون ادراری)، و یا مشکلات کلیوی شود. همیشه دوزهای توصیه شده که توسط پزشکان متخصص و یا متخصصین طب سنتی پیشنهاد شده است، دنبال کنید.

    نتیجه‌گیری

    استفاده از درمان های طبیعی سالم بدون شک در مقیاس جهانی افزایش چشمگیری داشته و از این داروها برای درمان بیماری‌های ترسناک و تازه کشف شده استفاده می‌شود. در آینده، مواد شیمایی زیاد از حد، پیچیدگی‌هایی در زمینه بیماری و سلامت را به همراه خواهد داشت. بنابراین، مردم به درمانهای طبیعی روی آورده‌اند که با بیش از یک فایده بدون عوارض جانبی همراه هستند. اگر به هر یک از عوارض فوق مبتلا شدید، و امید کمی به درمان داشتید، چرا نباید از خواص درمانی آلوئه‌ورا کمک گرفت؟ این گیاه بدون داشتن عوارض جانبی، با فواید بسیاری همراه است. مانند همیشه، قبل از وارد کردن این گیاه به برنامه دارویی خود، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.


  
  

بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند


 

  • بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    تعداد زیادی از بازیگران زن سینما که الان نیز بسیار خواهان دیده شدن انها هستند اما از کار هنری دست کشیده اند. طمع دنیای هالیوود و معروف شدن در پر زرق و برق ترین صنعت سرگرمی دنیا چیزی است که بسیاری دنبال آن بوده و هستند. دراین میان هرساله هزاران نفر سعی می‌کنند جایی برای خود دراین فضای پر از پول و شهرت باز کنند اما تنها اندکی موفق میشوند.

    جالب تر این‌که ورود به این دنیا بدان معنا نیست که تا آخر عمر جایگاهتان تضمین شده باشد. بسیاری هستند که دراین عرصه به شهرتی مثال زدنی رسیده اند اما دیر یا زود جایگاهشان را از دست داده و هر چه تلاش کرده اند بار دیگر توجهات رابه سمت خود جلب کنند توفیقی نیافته اند. البته برای برخی نیز فاصله گرفتن از شهرت و توجه کاملاً عمدی بوده است.

    برای مثال برخی ستارگان هالیوودی سعی کرده اند خودرا از مرکز توجه در هالیوود خارج کرده و بیشتر روی زندگی شخصی و خانوادگیشان تمرکز داشته باشند. بدین ترتیب آنها در تبعیدی خودخواسته از هالیوود به سر میبرند ودر ادامه این مطلب قصد داریم شما رابا تعدادی از این بازیگران زن که دیگر در فیلمهای شناخته شده بازی نمی‌کنند آشنا کنیم.

    1- جودی فاستر

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    به گزارش پارس ناز، جودی فاستر را همه ی می شناسند، بازیگری با استعداد که خیلی زود برنده جایزه اسکار شد و بیشتر به خاطر بازی در فیلمهای «راننده تاکسی» «Taxi Driver»، «متهم» «The Accused» و «سکوت بره ها» «The Silence of the Lambs» شناخته می‌شود. در حالی‌که او عمدتاً به خاطر بازی در فیلمهای سینمایی شناخته میشود اما پس از سال 2013 و بازی در فیلم «بهشت» «Elysium» دیگر در هیچ فیلمی ایفای نقش نکرده است.

    اینروزها او بیشتر روی فعالیت های کارگردانی خود متمرکز شده و فیلم «هیولای پول» «Money Monster» و چند اپیزود از سریالهای «نارنجی همان سیاه است» «Orange is the New Black» و «خانه پوشالی» «House of Cards» آخرین تجربه های کارگردانی وی درسال های اخیر هستند.

    2- ربکا گیهارت

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    در دهه 90، ربکا گیهارت با سخنگویی و مدلینگ در کمپانی نوکسزما به شهرت رسید اما خیلی زود وارد دنیای بازیگری شده و نقش هایی تکراری را در فیلمهای «بورلی هیلز» «Beverly Hills» و « 90210» و فیلمهای تلویزیونی «افسانه شهری» «Urban Legend»، «فک شکن» «Jawbreaker»،

    «از گرگ و میش تا سحر3: دختر مامور اعدام» «From Dusk Till Dawn 3: The Hangman’s Daughter» و «مرد هاروارد» «Harvard Man» ایفا کرد. به رغم این‌که وی در سریالهای متعدد تلویزیونی نیز حضور داشته است اما از سال 2009 در حوزه تلویزیون و از سال 2013 نیز در حوزه سینما هیچ گونه فعالیتی از او دیده نشده است.

    البته او مشغول رسیدگی به خانواده اش بوده و همراه با شوهرش اریک دین «بازیگر نقش اصلی سریال «آخرین کشتی» «The Last Ship»» دارای دو دختر به نام های بیلی بئاتریس و جورجیا جرالدین است. او و همسرش بیش از 12 سال پیش باهم ازدواج کردند.

    3- بریجیت فوندا

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    بریجیت فوندا دختر پیت فوندا و نوه هنری فوندا است و برادرزاده جین فوندا است بدین ترتیب شاید بازیگری برای وی امری اجتناب ناپذیر بود. او را بیشتر به خاطر بازی در فیلمهای «مجردها» «Singles»، «پدر خوانده: بخش سوم» «The Godfather Part III,»، «نقطه بی بازگشت» «Point of No Return» و «جکی براون» «Jackie Brown» می شناسند.

    وی تا سال 2002 حضورهای کوتاهی در دنیای سینمای هالیوود داشت اما ازآن زمان دیگر در هیچ فیلمی دیده نشده است. وی درسال 2003 با آهنگسازی به نام دنی الفمن ازدواج کرده و بنظر میرسد که از زندگی درکنار شوهر و پسرش اولیور لذت میبرد.

    4- فوب کیتس

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    فوب کیتس در دهه 1980 بازیگر نوجوانی بود که در فیلمهای متعددی به شهرت رسید اما درسال 1994 پس از ازدواج با کوین کلاین، برای تمرکز بر روی بزرگ کردن بچه هایش وادار شد بازیگری را رها کند. وی درسال 2001 به خاطر دوست و همبازی سابقش، جنیفر جیسون لی برای بازی در فیلم «جشن سالگرد» «The Anniversary Party» بک بار دیگر به دنیای بازیگری بازگشت اما دیگر دیده نشد.

    5- مگ تیلی

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    مگ تیلی خواهر جوان تر جنیفر تیلی است و به خاطر بازی در فیلم « Agnes of God» درسال 1985 برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن و نامزد دریافت جایزه اسکار در همین بخش شد. وی درسال 1995 بازیگری را رها کرده و تنها درسال 2012 بار دیگر با حضوری کوتاه در سریال کانادایی دارم « Bomb Girls» به صحنه بازگشت.

    وی اکنون در حوزه نویسندگی فعالیت داشته و 5 رمان بسیار موفق از او به چاپ رسیده است. وی در تورنتو کانادا همراه با شوهر نویسنده اش، دان کالام زندگی میکند. درسال 2017 وی نقشی کوتاه در فیلم «خودرو جنگ» «War Machine» با بازی برد پیت را نیز بر عهده گرفت.

    6- بریجیت ویلسون سامپراس

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    به گزارش پارس ناز، بریجیت ویلسون سامپراس به خاطر بازی در فیلمهای «مبارزه مرگبار» «Mortal Kombat » و «بیلی مدیسون» «Billy Madison» شناخته می‌شود اما از زمانی که با پیت سمپراس، تنیسور معروف ازدواج کرد دیگر بازیگری را کنار گذاشت. البته وی گفته که دیر یا زود به دنیای بازیگری باز خواهد گشت اما در حال حاضر باید به شوهر و فرزندان و زندگی خانوادگی اش رسیدگی کند و وقتی برای فعالیت در حوزه بازیگری ندارد.

    7- مارا ویلسون

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    مارا ویلسون بازیگری دوست داشتنی است که همه ی او رابه خاطر بازی در فیلمهای «خانم دات فایر» «Mrs. Doubtfire» و «ماتیلدا» «Matilda» می شناسند و یکی از معروف ترین ستارگان نوجوان دهه 1990 بود. اما اینروزها وی به ندرت مقابل دوربین ظاهر شده و روی حرفه نویسندگی متمرکز شده است. وی گفته که از نظر او بازیگری کار بسیار جالب و جذابی نیست و تکرار یک کار برای بارهای متوالی باعث میشود که شما نتوانید آزادی خود در خلاقیت رابه دسترس نمایش بگذارید.

    وی گفته که بهترین روزهای حضورش در سینما زمانی بود که کاگردانان به وی اجازه می دادند بازی خودش را بکند و خودش رابه نمایش بگذارد که البته این اتفاق به ندرت افتاده است. نخستین کتاب او توسط انتشارات پنگوئن که برای کودکان نوشته شده بود درسال 2016 منتشر شد.

    8- ماری کیت و اشلی اولسن

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    این دوقلوهای دوست داشتنی در دهه 1980 و اوایل دهه 1990 برای بازی در نقش میشله تانر در سریال «خانه پُر» «Full House» به شهرت رسیدند. در تمام طول سال های فعالیت بازیگریشان، این دو چه در نوجوانی و چه در بزرگسالی در فیلمهای تلویزیونی و ویدیوهای خانگی خودشان به ایفای نقش پرداختند که البته توسط استودیو فیلمسازی خودشان تهیه می شد.

    بعد از شکست تجاری فیلم « New York Minute» در باکس آفیس، اشلی به یک‌باره و برای همیشه بازیگری را کنار گذاشت اما ماری کیت با حضور در سریال ها و فیلمهای سینمایی به حرفه بازیگری خود ادامه داد. اینروزها این دو بیشتر روی حرفه مدلینگ و کمپانی خود که برندهای مشهوری را شامل میشود تمرکز کرده اند.

    9- دوریس دَی

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    دوریس دی یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین سلبریتی های دهه 1960 است که حضوری فعال در حوزه سینما و موسیقی داشت. وی یکی از سودآورترین بازیگران در باکس آفیس بوده و برای بازی در فیلم «صحبت های بالینی» «Pillow Talk» نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

    در اواخر دهه 1970 وی از شهرت دور شده و از سینما دوری گزید ودر ادامه تمرکز خودرا معطوف فعالیت در حوزه حقوق حیوانات کرد. وی درسال 2011 آلبومی با عنوان «قلب من» «My Heart» منتشر کرد اما همان‌ گونه در خارج از دنیای شهرت باقیمانده و صاحب یک هتل به نام هتل قبرس در سواحل کالیفرنیا است.

    10- جیمی لین اسپیرز

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    جیمی لین اسپیرز خواهر کوچک تر بریتنی اسپیرز است و به خاطر حضور در سریال تلویزیونی «زوی 101» «Zoey 101» شناخته می‌شود. گرچه بازی او دراین سریال تلویزیونی تجربه موفقی بود اما با بارداری در سن 16 سالگی وی درسال 2007 بطور کلی بازیگری را کنار گذاشت. اما درسال 2013 وی در حوزه موسیقی کانتری بازگشته و سودای شهرت دوباره را در سر داشت که البته نخستین موزیک او نیز در رتبه ی 29 اُم بیلبورد قرار گرفت.

    11- تریسی گولد

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    تریسی گولد رابه خاطر نقش فراموش نشدنی کارول سیور در دهه 1980 ودر سریال «دردهای در حال رشد» «Growing Pains» می شناسند. گرچه وی پس از اتمام این سریال نیز به بازیگری ادامه داد اما پس ازآن تنها در فیلمهای تلویزیونی و چند سریال تلویزیونی مانند «ملیسا و جوی» «Melissa & Joey» آن هم در نقش مهمان اکتفا کرده است. از سال 2013 او در هیچ فیلم یا سریالی دیده نشده که شاید بیشتر به خاطر ازدواج با رابی مارشال و چهار فرزندشان باشد.

    12- تیلور مومسن

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    تیلور مومسن با بازی در نقش جنی هامفری در سریال «دختران سخن چین» «Gossip Girl» نشان داد که از استعداد خوبی در حوزه بازیگری برخوردار است اما در سن 18 سالگی این حرفه رابه طور کلی کنار گذاشته و روی موسیقی متمرکز شد. وی دراین باره گفته است:” در واقع من از بازیگری دست کشیده ام. از سریال دختران سخن چین بیرون آمدم و اکنون در حال برگزاری تور همراه با یک گروه موسیقی هستم و این کاری است که میخواهم ادامه دهم.

    خوشبختانه برای تمام سال های آینده زندگی ام توانایی کاری غیر از این را نخواهم داشت”. او روی حرف خود مانده و از سال 2012 بطور کامل بازیگری را کنار گذاشته و همراه با گروه موسیقی خود تورهای جهانی برگزار می‌کند.

    13- آماندا باینس

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    آماندا باینس به لطف بازی در سریالهای تلویزیونی «نمایش آماندا» «The Amanda Show» و «همین و بس» «All That»و البته سریال «چیزی که در مورد تو دوست دارم» «What I Like About You» به شهرت رسید. بعد از موفقیت در تلویزیون وی نخستین بازی های خود در سینما را نیز در فیلمهای «چیزی که یک دختر می‌خواهد» «What a Girl Wants»، «اون همان مرد است» «She’s the Man» و «اسپری مو» «Hairspray» انجام داد.

    اما بطور ناگهانی وی درسال 2012 اعلام کرد که از دنیای بازیگری کناره گیری کرده و خیلی زود رفتارهای غیرطبیعی وی خبرساز شدند. او دو بار بدلیل رانندگی تحت تاثیر مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی دستگیر شده و به اجبار بهمین دلایل درسال های 2013 و 2014 در بیمارستان بستری شد. البته بنظر می‌رسد که اینروزها وی شرایط بهتری داشته و قصد ورود به دنیای مد و فشن را دارد.

    14- هیثر لاکلیر

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    هیثر لاکلیر در دهه 80 و 90 میلادی به خاطر بازی در سریال خانوادگی «سلسله» «Dynasty» و سریال پلیسی «تی جی هوکر» «T.J. Hooker» و البته «اسپین سیتی» «Spin City» به شهرت رسید. وی درسال های اخیر نیز در چند سریال معمولی نقش هایی داشته اما از سال 2013 تا کنون در هیچ فیلمی حضور نداشته است.

    15- ریچل لَی کوک

    بازیگران زن مشهور که در دنیای سینما خداحافظی کرده اند

    در طول دهه 90، ریچل لی به خاطر بازی در فیلمهای «او همه ی چیز تمام است» «She’s All That» و «جوزی و دختران» «Josie and the Pussycats» به چهره مشهوری در هالیوود تبدیل شده بود. ازآن زمان به بعد وی به حضور در فیلمهای مستقل روی آورد و از سال 2014 در فیلمهای تلویزیونی

    «آسمان سرخ» «Red Sky» و «داستان کریسمس» «A Christmas Tail» نقش آفرینی کرده و هیچ نقش جدیدی نداشته است. البته او ازدواج کرده و صاحب فرزند شده است. وی درسال 2004 با دانیل گیلیس که او نیز بازیگر است ازدواج کرده و صاحب دو فرزند به نام های شارلوت و تئودور شده اند.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >